שיטות אבחון מתקדמות

בדיקת MELISA הינה בדיקת דם חדשנית וייחודית לזיהוי רגישות למתכות והתנהגות המערכת החיסונית בעת חשיפה למתכת בגוף. זו הבדיקה המתקדמת ביותר לאיבחון רגישות למתכות. הנבדק עצמו לא נחשף לחומר האלרגני מאחר שהבדיקה היא בדיקת דם ולא בדיקת PATCH TEST המתבצעת על העור.
בדיקה זו משמשת אותנו גם לצורך לזיהוי רגישות לשתלים העשויים מטיטניום.
רגישות למתכות נמצאת בשכיחות גבוהה אצל חולים במחלות הבאות:

• מחלות עור כגון:  פסוריאזיס, אקזמה.
  • מחלות אוטו אימוניות כגון: טרשת נפוצה.
  •  CFS -CHRONIC FATIGUE SYNDROMS.

לאתר  מעבדות MELISA

כאשר קיים חשד לרגישות לחומרים דנטליים המשמשים אותנו במרפאת השיניים, ישנן כמה אפשרויות לבדיקת הרגישות. הראשונה היא הפניה לביצוע בדיקת patch test דרך קופ"ח, בדיקה אשר בודקת תגובה חיסונית המתבטאת על העור במגע ישיר עם מספר מצומצם של חומרים דנטליים נפוצים.
אפשרות שניה היא בדיקת דם, הבוחנת תגובה חיסונית תחת מיקרוסקופ בחשיפה למספר רב של חומרים דנטליים המחולקים לכ36 קטגוריות (חומרים המשמשים לסתימות, כתרים, גשרים, חומרי הדבקה ועוד). הנבדק עצמו לא נחשף לחומר האלרגני. הבדיקה יקרה יותר ומתבצעת באופן פרטי.
לאתר מעבדות CLIFFORD הקליקו כאן –

בדיקה מדעית בטכנולוגיה מתקדמת המאפשרת לנו למדוד את רמת החשיפה לכספית, את מקור החשיפה ואת יכולת הנבדק לפנות כספית ממערכות הגוף. הבדיקה משלבת 3 בדיקות – דם, שיער ושתן, כאשר ליחס בין הבדיקות השונות יש משמעות.
כספית שמקורה בסתימות אמלגם היא כספית אנאורגאנית (HgII) והיא נחשב לרעילה ביותר לרקמות עצביות, ואילו כספית שמקורה במאכלי ים היא ברובה כספית אורגנית (MeHg).

לאתר  מעבדות QUICKSILVER

עששת הגורמת ל 'חורים' בשיניים הינה מחלה המושפעת ממספר מרכיבים הנמצאים ברוק. בדיקה קלה זו המבוצעת במרפאתנו, מזהה את ה- DNA בחיידקים המזיקים שברוק ומאפשרת אבחון מוקדם וטיפול מונע ספציפי במידת הצורך. בדיקה זו גם נותנת אינדיקציה לגבי איכות צחצוח השיניים והשמירה על היגיינה אוראלית.
ארבעת הגורמים הנבדקים בבדיקה הינם:
•    חיידקי   mutants streptococci
•    חיידקי   lactobacilli
•    כמות הרוק המיוצרת בחלל הפה
•    איכות הרוק – יכולתו לנטרל חומציות הנוצרת מפעילות חיידקית
יתרונות הבדיקה:
זיהוי מחלת עששת בשיניים בשלבים מוקדמים לפני היווצרות ה"חורים' מאפשר טיפול מניעתי על מנת למנוע את התפשטות העששת.

במקרה שתוצאות הבדיקה ממחישות פעילות לקויה של הרוק ניתן דגש לאמצעים המגבירים פעולות רוק ושטיפות להקטנת חומציות היתר בפה.

כאשר מתקבלים ערכים גבוהים של חיידקי MUTANTS אזי יש להגביר את תכיפות הביקורות במרפאת השיניים לצד שימוש באמצעיים חדישים המסייעים בעצירת פירוק זגוגית השן ועידוד בנייה מחדש של המינרלים המרכיבים את השן.
בדיקה זו משמשת אותנו כחלק מעקרון הCAMBRA עליו תוכלו לקרוא כאן

למי ממולצת הבדיקה?
•    ילדים בסיכון להדבק בחיידקי העששת (הורים עם עששת)
•    עששת בפה "נקי"
•    מטופלי יישור שיניים
•    מטופלים לפני שיקום נרחב
•    לבעלי שורשים חשופים לאחר טיפול חניכיים.

בדיקת לזיהוי חיידקים הגורמים למחלות חניכיים
הבדיקה נעשית על ידי לקיחת דגימת רוק באזור החניכיים אשר מועברת למעבדה בו מבוצעת האנליזה של הרוק. לאחר תקופה קצרה מתקבל דוח מפורט ממנו ניתן ללימוד על הרכב של כ20 החיידקים "הרעים" שגורמים למחלת החניכיים ואיזה סוג טיפול מומלץ כנגד אותם גורמי מחלה (לדוגמא שימוש באנטיביוטיקה במקרים מסוימים)
מטרת הבדיקה:
•    מעקב אחרי מחלת חניכיים קיימת
•    זיהוי מוקדם של "מחלת חניכיים חוזרת"
•    הערכת הסיכוי לקליטת שתלים

לדוגמא לתוצאות    https://www.dr-yarden.co.il/Data/Upl/UFCK/ENG%20238927.pdf

חוקרים מצאו שמנגנון ספיגת העצם התומכת בשיניים מתווך על ידי חלבון הנקרא 8 MMP  (metaloproteinaze). תהליך זה קרוי "אובדן תמיכה" ועלול לגרום לנשירת השיניים.
בדיקת MMP8 מאפשרת ניטור של נוכחות הסמן הביולוגי הנוכח במחלת חניכיים פעילה, ובשילוב עם הערכת כמות החיידקים "הרעים" סביב החניכיים ניתן להעריך  את חומרת המחלה. הבדיקה היא האופן היחיד בו ניתן לחזות בשלב מוקדם תהליך צפוי של  אובדן העצם –"נסיגת החניכיים" – ולתכנן את הטיפול בו בהתאמה לביולוגיה האישית של המטופל.

הבדיקת מתבצעת במרפאתנו וקבלת התשובות במקום.

מטרת הבדיקה:

•  בדיקת ביולוגית לזיהוי דלקת סביב שתלים ולהערכת הסיכון לכשלונם.
  •  זיהוי מוקדם של מחלת חניכיים כרונית בשלביה הראשונים כאשר כמות החיידקים 'הרעים' עודנה נמוכה והנזק מזערי.
  •   מדד לרמת השליטה במחלת החניכיים במטופל עם מחלה ידועה, המקבל טיפול שוטף.

יש אנשים החורקים שיניים בשנתם באופן לא מודע.  תנועת הלסתות זו כנגד זו עלולה לגרום לתופעות הבאות:
•    שחיקת השיניים ופגיעה באיזון הלסתות
•    פירוק סתימות וגשרים
•    כאבים בלסתות
•    כאבי ראש
הטיפול למניעת נזקי החריקה מתבצע ע"י התאמת "סד לילה" המורכב בקלות לקראת השינה ומונע את המפגש והחיכוך הרב בין השיניים העליונות לתחתונות.

עד היום, ניתן היה לגלות את הבעיה רק ע"י התבוננות בשיניים או לפי דיווח של בני זוג של הסובלים מהבעיה. הבעיה, שרופא השיניים רואה את סימני שחיקת השיניים ולא יכול לאבחן האם המטופל אכן חורק שיניים בתקופת הטיפול או שהסימנים נובעים מחריקת שיניים שחלה בעבר והשאירה את חותמה על השיניים. פעמים רבות, הותאם סד לילה לפציינטים שכבר מזמן הפסיקו לחרוק שיניים.

מדבקת BiteStrip מאפשרת למטופל לבדוק בעצמו האם הוא חורק שיניים. יש להצמיד את המדבקה ללחי לפני השינה ולישון איתה לפחות 5 שעות. בבוקר, המדבקה מציגה באופן ברור אם היתה חריקת שיניים ובאיזו תדירות ועוצמה.
זהו פיתרון חדשני המאפשר התאמת סד לילה לאלה הזקוקים לו, אבל יחד עם זה מונעת את העלות והמטרד, ממי שאינו זקוק.