הבלוג שלנו

איך נשים בהריון יכולות להשפיע על בריאות השיניים של הילד המתפתח בבטן שלהן?

שינויים הורמונליים הקשורים להריון עלולים להשפיע של השיניים והחניכיים של האם ולכן מומלץ להיבדק במהלך השלבים השונים של ההיריון בעיקר אם קיים מצב רעוע כבר בטרם החל ההיריון, ידוע גם שמחלת חניכיים במהלך ההיריון מגבירה את הסיכון ללידה מוקדמת. 

מי מאתנו לא היה רוצה להשפיע על בריאות הילד שלנו עוד לפני צאתו לעולם? לצורת השיניים ולנטייה לעששת ומחלות חניכיים קיים רכיב גנטי. לעששת (חורים) קיים רכיב גנטי שיכול להסביר מדוע למרות הקפדה על היגיינה אורלית מתפתחים חורים בשיניים, כך גם לאספקטים רבים שקשורים לפה כגון צבע השיניים, צורת החניכיים ונטייה לנסיגת חניכיים.

כבר במהלך ההיריון אנחנו יכולים להשפיע על גנטיקה של בריאות השיניים, מושג המכונה DENTAL EPIGENETICS.

אנחנו יכולים להשפיע על חוזק השיניים המתפתחות אצל העובר על ידי צריכה מוגברת של ויטמין D על ידי האימא במהלך הטרימסטר השלישי של ההיריון ובמהלך השבוע הראשון שלאחר הלידה. צריכה מוגברת של ויטמין D מחזק את זגוגית השן (מעטפת השן) באופן משמעותי, ולא רק של שיני החלב שבוקעות ראשונות, אלא גם של השיניים הקבועות שמתחילות לבקוע בערך בגיל 6.

הכמות המומלצת על ידי המחקר האחרון שבוצע בתחום היא:

2,800 יחידות בין לאומיות ליום של D3

או 70 מיקרוגרם ליום.

https://jamanetwork.com/journals/jamapediatrics/article-abstract/2747330?resultClick=1

 

בנוסף לויטמין D מומלץ לייצר סביבה חיידקית בריאה בפה של האם לפני הלידה. חיידקים בריאים בפה של האם מועברים לתינוק במהלך ההריון הלידה ובהנקה .

כיצד נייצר סביבה חייידקית טובה? פרוביוטיקה דנטלית, ממתקי קסיליטול.

לייעוץ אישי מומלץ לתאם פגישה.

תגובות

תגובות

חשוב לדעת