הבלוג שלנו

מי מאתנו לא היה רוצה להשפיע על בריאות הילד שלנו עוד לפני צאתו לעולם?

Uncategorized 2019 ספטמבר 6

תגובות

תגובות()

איך ההריון משפיע על בריאות השיניים והחניכיים?

שינויים הורמונליים הקשורים להריון עלולים להשפיע לרעה על השיניים והחניכיים של האם. לכן, חשוב להגיע לבדיקות שגרתיות אצל רופא השיניים במהלך השלבים השונים של ההיריון, בייחוד אם קיימות בעיות חניכיים ושיניים עוד בטרם החל ההיריון. בנוסף, ידוע כי מחלת חניכיים אצל נשים הרות מגבירה הסיכון ללידה מוקדמת ומכאן החשיבות של אבחון וטיפול בזמן.

איך נשים הרות יכולות להשפיע על בריאות השיניים של הילד המתפתח בבטנן?

מי מאתנו לא היה רוצה להשפיע על בריאות הילד שלנו עוד לפני צאתו לעולם? לצורת השיניים ולנטייה לבעיות שיניים וחניכים קיים רכיב גנטי. העובדה שלמחלת העששת ("חורים" בשיניים) קיים רכיב גנטי, עשויה להסביר מדוע למרות הקפדה על היגיינה אורלית מתפתחים חורים בשיניים. ישנם אספקטים רבים נוספים אשר מושפעים מהמידע הגנטי שלנו וקשורים למאפיינים של חלל הפה, כגון: צבע השיניים, צורת החניכיים ונטייה לנסיגת חניכיים.

אולם, למרות ההשפעה הגנטית המכרעת, לא כל הקשור לבריאות הפה הוא בגדר "גזירת גורל": כבר במהלך ההיריון אנחנו יכולים להשפיע על הגנטיקה של בריאות השיניים, מושג המכונה DENTAL EPIGENETICS

אנחנו יכולים להשפיע על חוזק השיניים המתפתחות אצל העובר על ידי צריכה מוגברת של ויטמין D על ידי האימא במהלך הטרימסטר השלישי של ההיריון ובמהלך השבוע הראשון שלאחר הלידה.  צריכה מוגברת של ויטמין D מחזקת את זגוגית השן (מעטפת השן) באופן משמעותי, לא רק של שיני החלב שבוקעות ראשונות, אלא גם של השיניים הקבועות שמתחילות לבקוע רק בגיל 6 לערך.

הכמות המומלצת על ידי המחקר האחרון שבוצע בתחום היא:

2,800 יחידות בין לאומיות ליום של D3 או 70 מיקרוגרם ליום

https://jamanetwork.com/journals/jamapediatrics/article-abstract/2747330?resultClick=1

 

בנוסף לצריכת ויטמין D, מומלץ לייצר סביבה חיידקית בריאה בפה האם לפני הלידה. חיידקים בריאים מפיה של האם מעוברים לתינוק במהלך ההריון, הלידה ובזמן ההנקה (לקריאה נוספת בנושא) .

ניתן להשפיע על הסביבה החיידקית למשל על ידי צריכת פרוביוטיקה דנטלית וממתקים המכילים קסיליטול.

 

לייעוץ אישי ניתן לתאם פגישה במרפאתנו.

 

תגובות

תגובות

חשוב לדעת